Kur’an’da iki âyette kalbin ilginç iki fonksiyonundan söz ediliyor. Birisi akleden kalb, diğeri fıkheden kalb. Her iki âyette de kalbin akletme, derinlemesine düşünme, anlama, idrak etme, işin künhüne varma, bir sonuca ulaşma gibi işlevine dikkat çekiliyor.
KUR’AN’A GÖRE BİRR, MA’RUF ve İHSAN İLİŞKİSİ-Uzun
-Birr; iyiliğin zirvesi
Birr kelimesi Kur’ân’da her türlü iyilik, ihsan, itaat, doğruluk, günahsızlık gibi anlamlarda geçiyor.
APAÇIK ve ANLAŞILIR BİR KİTAP
Müslümanlardan “biz Kur’an’ı anlayamayız” diyenler var. Neden?
Çünkü o Arapça’dır, biz ise Arapça bilmiyoruz. (Kur’an’ı anlamadığını idda eden bir Arap da muhtemelen Kur’an Arapçasının klasik olduğunu ileri sürecektir.)
hz. SÜLEYMAN’IN KAÇ HANIMI VARDI
Hz. Süleyman farklı bir peygamber. Hem peygamberlik görevi, hem kendisine verilenler, hem de imtihana çekilmesi diğer peygamberlere pek benzemiyor. Allah (cc) onun hakkında iki âyette şöyle buyuruyor:
KUR’AN’A GÖRE KUTSAL, MUKADDES ve MÜBÂREK
Kur’an her şeyin mutlak ölçüsünü verdiği gibi kutsalın sınırlarını, kime nasıl ne kadar saygı gösterileceğini, kimin ve neyin saygın (muhterem) olduğunu gösteriyor, neyin nasıl mübarek olduğunu, bu mübarekliği nereden aldığını da belirliyor.
KUR’AN’A GÖRE KURTULUŞ VE KURTARICILIK
-Başkasını kurtarmak diye bir şey var mı?
Ya da insan nasıl ebedî ve asıl kurtuluşa erebilir? Mutlak anlamda Allah’tan başka kurtarıcı var mıdır? Bu soruyu duyan herkes; “elbette mutlak anlamda Allah’tan başka kurtarıcı olamaz” der.