-Başkasını kurtarmak diye bir şey var mı?
Ya da insan nasıl ebedî ve asıl kurtuluşa erebilir? Mutlak anlamda Allah’tan başka kurtarıcı var mıdır? Bu soruyu duyan herkes; “elbette mutlak anlamda Allah’tan başka kurtarıcı olamaz” der.
-Başkasını kurtarmak diye bir şey var mı?
Ya da insan nasıl ebedî ve asıl kurtuluşa erebilir? Mutlak anlamda Allah’tan başka kurtarıcı var mıdır? Bu soruyu duyan herkes; “elbette mutlak anlamda Allah’tan başka kurtarıcı olamaz” der.
Şefâat kavramı diğer bazı kavramlar gibi İslâm tarihinde üzerinde en çok tartışılan kavramlardan biridir. Herkes bunu kendine göre, kendi meşrebine, mezhebine, tarikatına ve cemaatına göre anlamış, anlatmış, takipçilerine öğretmiş.
Cihad ve türevleri:
‘Cehd veya cühd’ kökünden türeyen ‘cihad’, Kur’an’ın anahtar kavramlarından biridir. Cihad ve türevleri Kur’an’da farklı formlarda kırkbir yerde geçmektedir.
-Giriş: Güzellik gerçeği
İnsan hayatında “güzel-çirkin”, “güzellik-çirkinlik” gerçeği var. Herkes kendine göre bazı şeylere güzel der. Güzel dediği şeyi sever, hoşnut olur, onunla meşgul olmaktan zevk alır. Ona göre güzel olan şeye bakmaktan, yapmaktan, söylemekten tad alır.
Ehl-i Sünnetin kavramlaşması, oluşum süreci ve klasik dönemde ortaya çıkan siyasi ve itikadi akımlar...
Kur’an tarafını (safını) seçme açısından iki tip (grup) insandan bahsediyor. Bunlardan biri olumsuz bir tip, diğeri olumlu bir tip. Birinin yaptıkları yerilirken, diğerinin yaptıkları övülüyor. Birisi hakkına « onlara hüsrana uğrayanların ta kendileridir » denilirken, diğeri hakkında « onlara felaha (kurtuluşa) erenlerin ta kendileridir » buyuruluyor.