Buna Kur’an’da “mühîn kavramı” da diyebiliriz.
-Sözlikte mühîn
Bunun kökü ‘hâ-ne/hevene’ fiilidir. Bu da sözlükte; yumuşak ve kolay olmak, hakir ve zelil olmak, zayıf ve sakin olmak.
Buna Kur’an’da “mühîn kavramı” da diyebiliriz.
-Sözlikte mühîn
Bunun kökü ‘hâ-ne/hevene’ fiilidir. Bu da sözlükte; yumuşak ve kolay olmak, hakir ve zelil olmak, zayıf ve sakin olmak.
(Esâtiru’l-evvvelîn üzerine)
Kur’an’da bir kaç âyette Vahy’in veya son Elçinin davetine karşı çıkanların “bu senin dediklerin -esâtırul-evvelîn’dir-eskilerin söylentileri-masallarıdır” dediklerini anlatıyor.
-Sözlükte ahd
Ahd/ahid’in aslı ‘ahide fiilidir. Bu da bir şeyi bir durumdan bir diğerine korumak, bakıp gözetmek demektir. Buradan hareketle koruyup gözetilmesi gereken sözleşmeye, anlaşmaya isim oldu ki maksat da budur. (el-Cürcânî, et-Ta’rifât, s: 161)
Bu yazıda vahyin en önemli eğitim metodlarından beş tanesinin üzerinde duracağız.
1-Tebliğ; ilâhi mesajı eksiksiz iletme
İmanın sözlük anlamı hem güven (emniyet) vermek, hem de emin olmak yani inandığı şeyin verdiği güçle güvende olmak demektir. Böyle bir anlamda, güvendiği şeyin doğru olduğunu tasdîk etmek de vardır. (el-Isfehânî, R. el-Müfredât, s: 30)
“İslâm’ı ilk önce kabul eden muhâcirler ve ensar ile, iyilikle onlara uyanlar var ya, Allah onlardan razı olmuş; onlar da O’ndan razı olmuşlardır. Allah, onlara içinden ırmaklar akan, içinde ebedî kalacakları cennetler hazırlamıştır. İşte bu büyük başarıdır.” (Tevbe 9/100)