Kur’an’da iki âyette “bâkıyatü’s-sâlihât-ürünü kalıcı olan dürüst ve erdemli davranışlar” kalıp ifadesi geçiyor.
YOLUN EN DÜZGÜNÜNDEN SAPMAK (Kur’an’da sevâu’s-sebil kavramı)
-Düzgün yol (sevâu’s-sebîl)
«Sevâu’s-sebîl » tamlaması «orta, doğru, düzgün, mu’tedil, eşit, her şeyin ortası» anlamına gelen «sevâ» ile «yol» anlamına gelen «sebîl» kelimelerinden oluşur.
YÜREKLER ve YÖNELİŞLER
Kur’an’da günahları terketmek, günahtan dolayı bağışlanmayı istemekle ilgili dört tane kavram kullanılıyor. Bunlar; nedâmet, tevbe, istiğfar ve inâbedir.
Nedâmet, pişman olmayı, yapılan hatanın farkında olmayı ifade eder. Bunun fail ismi olan ‘nâdim’ beş âyette (Mü’minûn 26/ 40. Şûrâ 42/157. Hucurât 49/6. Yûnus 10/54. Sebe’ 34/33), nedâmet (pişmanlık) şeklinde iki âyette geçiyor . (Mâide 5/31, 52)
YÜZÜMÜ O’NA DÖNDÜM
-Sözlükte vech-yüz kelimesi
el-vech-yüz; temelde herkesce bilinen bir organın adıdır. Yüz, kişinin ilk karşılaştığı ve bedendeki en görünür ve şerefli organdır.
ZALİMLER ASLA KAZANAMAZLAR
a-Zalim; işte odur
‘Zalim’, zulmet masdarının fail (özne) ismidir. ‘Zulmet’ ise sözlükte iki anlama gelir.,Birincisi, nur’un, ziya’nın (ışığın) olmama durumudur, yani karanlıktır. (6 En’am /97)