Kur’an’da bir âyette iki defa geçen “hamiyyetu’l-câhiliyye-câhiliyye gururu/çabası” câhilî dünya görüşüne sahip kimselerin, yersiz gururlarına, temelsiz iddialarına, kaba davranışlarına ve kör inatçılıklarına, hak davet karşısında müşriklerin olumsuz ve haksız tavırlarına işaret ediyor.
DERİN BİR MUHALEFET
Kimileri kendilerine ‘hakikat’ belli olduktan sonra ya ondan yüz çevirirler ve ona karşı haksız bir muhalefete girişler, ya da ona karşı yabancılaşırlar. Bunların yaptıkları bu yanlış ‘hakikat’e nisbetle ciddi bir kopuş, yersiz bir düşmanlık diye nitelenebilir.
DİNLERARASI DİYALOĞ: Tanış Olmak mı Tuzak mı?
- Giriş
Diyaloğ sözlükte; karşılıklı konuşma, mecazen; anlaşma, uyum sağlama veya bu yolda çalışma, (Türkçe Sözlük, TDK, s: 386) tarafların bir araya gelerek belirli konular üzerinde konuşması anlamlarına gelir. Siyasilerarası diyaloğ, dinlerarası diyaloğ gibi. Diyaloğ kurmak; sözlü ilişki kurmaktır. (Doğan, M. Büyük Türkçe Sözlük, s: 397)
EDEN BULUR ya da HER ŞEYİN BİR KARŞILIĞI VARDIR
Evet her yapılan eninde sonunda karşılığını bulur. Er veya geç. Hiç kimsenin yaptığı kötülük yanına kâr kalmadığı gibi, hiç bir iyi davranış da boşa gitmez. “İyiliği yap da suya at, balık bilmezse Hâlık bilir” boşuna dememişler.
EĞER BİLMİYORSANIZ
Ehl-i zikr (zikir ehli) deyimi Kur’an’da iki âyette yer alıyor. (Nahl 16/43. Enbiyâ 21/7) Aşağıda geçeceği gibi, bazıları Muhammed’in (s.a.v.) insan (beşer) peygamber oluşundan şüpheleri vardır. Her ne sebeple olursa olsun böyleleri Kur’an’ın vahiy yoluyla bir insana indirildiğine kanaat edemiyorlardı.
EHL-İ SÜNNET’İN KADER ANLAYIŞI
Giriş
Allah'ın yaratıklarına ilişkin planını ve oluşu gerçekleştirmesini ifade etmek üzere İslâmî literatürde kader ve kazâ kelimeleri kullanılır. (DİA, 24/58)